calon Tingkat 2

Semasa saya sedang menikmati dan menghayati perasaan menjadi orang cemerlang yang belum berjaya tadi, penghayatan saya 'diganggu' oleh satu unsur. Sebenarnya, beberapa waktu kebelakangan ini, saya melihat kemungkinan unsur ini sebagai calon ke Tingkat 2. Berdasarkan rekod kejayaan dan semangat belajar berterusan yang sentiasa ada dalam jiwa saya, saya telah berkira-kira untuk mencipta kejayaan dan sejarah baru dalam diri. Perkiraan ini sudah berlangsung beberapa waktu. Mahu menjejak kaki ke Tingkat 2. Sedapat mungkin dengan risiko paling minima (baca: kurang berani untuk gagal). Tapi sekarang perkiraan saya terbantut. CalonTingkat 2 tiba-tiba seperti juga sedang membuat perkiraan - yang saya tidak tahu tentang apa. Calon Tingkat 2 sekarang seperti mencabar 'kecemerlangan' saya. Terasa-rasa calon Tingkat 2 bermain permainan saya.... Hmmmm.... saya perlu bertenang dan bersabar. Menunggu apa yang akan terjadi tanpa bertanya.....Perkara paling susah untuk saya lakukan. Jadi, biar saya bertanya disini. Seorang diri.

0 comments: