Tingkat 1

Saya telah lulus, bukan calang-calang, lulus cemerlang. Saya bercerita Tingkat 1. Tingkat menarik dan menumpu satu perhatian. Tingkat membuat perhatian terhenti dan terpaku - hanya untuk satu unsur (baca: saya). Kecemerlangan saya dalam Tingkat 1 sangat terbukti. Saya berjaya 'membawa masuk' unsur berada dalam Tingkat ini - beberapa lama - bergantung - 3, 4, 5, 6 bulan, setahun, dua, atau 3. Rekod paling lama - hampir 6 tahun. Bukankah itu lulus cemerlang? Melihat rekod tanpa gagal saya, saya mungkin boleh digelar sebagai pakar Tingkat 1. Layak memberi ceramah murahan 'How to get a .... in Stage 1 in few days'... hahahah...

Tapi, saya bercerita tentang Tingkat 1. Saya belum ke tingkat yang lain . Menjengah pun tidak pernah. Mentahnya saya - sampai jumlah tingkat yang ada pun saya tidak tahu. Mungkin saya belum berani mengambil risiko - maka saya bermain-main dengan cemerlang di tingkat yang sama, dengan unsur yang berbeza, pada waktu yang berbeza.

Hari ini saya berasa seperti - orang cemerlang yang belum berjaya. Bagaimana agaknya perasaan itu? Beginilah rasanya.

0 comments: